فروشگاه تجهیزات پزشکی آریا مدیک

کمک نیاز دارید؟ ۰۹۱۴۲۰۶۷۷۷۰

تاریخچه تجهیزات پزشکی؛ پیدایش برند ها

علی وثوقی
۲۵ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

برند میکرولایف (Microlife)

کمپانی میکرولایف (Microlife) در سال 1981 در زمینه تحقیقات و پژوهش درباره تجهیزات پزشکی در کشور سوئیس تاسیس گردید و تولیدات محصولات خود را در کشور تایوان ادامه داد، البته با حساسیت ها و معیار های بالای کیفی، کمپانی میکرولایف (Microlife) محصولات تولید شده را از بدو تولید تا به امروز با بالاترین کیفیت و راندمان به بازار عرضه داشته است.

اصلی ترین مقر کمپانی میکرولایف (Microlife) در کشور سوئیس می باشد و همچنین دیگر مقرهای این کمپانی در سال 1997 در شهر فلوریدا ایالات متحده آمریکا و تایپه در کشور تایوان نیز تاسیس گردید.

 

 

دست آورد های کمپانی میکرولایف (Microlife):

  1. یک سال پس از تاسیس، این کمپانی (میکرولایف (Microlife)) در سال 1982 موفق به کسب مدال طلای هوشمندترین دماسنج ( ترمومتر ) در شهر بروکسل بلژیک و کشور تایوان شد.
     
  2. کمپانی میکرولایف (Microlife) در سال 2001 توانست برای اولین بار جایزه IPO فشارسنج های بازویی از انجمن فشارخون کشور آلمان را دریافت کند.
     
  3. کمپانی میکرولایف (Microlife) در سال 2002 برای اولین بار روش MAM یعنی حالت میانگین فشارخون را در فشارسنج های خود قرار داد.
     
  4. در سال 2005 نیز سنسور IHB یا همان تشخیص آریتمی قلبی را در دستگاه فشارخون خود تعبیه کرد.
     
  5. در سال 2005 از سوی انجمن فشارخون بریتانیا موفق به کسب نشان قابل اعتماد ترین دستگاه فشار خون شد.

 

از جمله محصولات تولیدی کمپانی میکرولایف (Microlife) :

  • فشارسنج های دیجیتالی و عقربه ای (خرید فشار سنج های دیجیتالی و عقربه ای برند میکرولایف (Microlife))
     
  • ترمومتر های دیجیتالی تماسی و غیر تماسی (خرید تب سنج های دیجیتالی تماسی و غیر تماسی برند میکرولایف (Microlife))
     
  • پالس اکسیمتر
     
  • نبولایزر
     
  • گوشی پزشکی

 

نمایندگی محصولات کمپانی میکرولایف (Microlife) در ایران:

شرکت خسرو مدیسا طب (KMT ) نمایندگی انحصاری این برند (میکرولایف (Microlife)) در ایران می باشد و تمامی خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش این برند را بر عهده دارد. شرکت KMT در سال 1376 تاسیس و تا به امروز جزو برترین و کارآمد ترین شرکت های وارد کننده و تولید کننده محصولات پزشکی در کشور ایران می باشد. این شرکت (خسرو مدیسا طب (KMT )) علاوه بر نمایندگی انحصاری برند میکرولایف (Microlife)، نمایندگی محصولات برند بایونیم (Bionime)، بی دی BD، مدترونیک (Medtronic) و چندین برند دیگر در زمینه سلامت خانواده می باشد.

 

 

برند امرن (Omron)

کمپانی الکترونیکی امرن (Omron electronics company)  یک شرکت راهبر در حوضه تولیدات لوازم پزشکی و الکتریکی پیشرفته است. کمپانی امرن (Omron) توسط آقای کازوما تاتسی در شهر اوساکا در منطقه کانسای در سال 1933 تاسیس گردید و در سال 1948 کار خود را بصورت رسمی در حوضه تولیدات لوازم الکتریکی آغاز کرد.

مقر اصلی و کنونی این کمپانی (امرن (Omron)) در کشور ژاپن در شیموگیو کیوتو، یکی از بزرگترین شهر های ژاپن قرار دارد و مدیر اجرایی آن یوشیهیتو یامادا از نفرات کلیدی این کمپانی است، محصولات امرن در کشورهای ژاپن، ویتنام، برزیل و ... تولید می شود و همگی از کیفیت و امکانات برابری برخوردار هستند. نام امرن (Omron) الهام گرفته از شهر امورا (Omura) واقع در استان ناگازاکی در کشور ژاپن است.

 

 

آغاز به کار کمپانی امرن (Omron)

این کمپانی (امرن (Omron)) کار خود را با تولید و فروش تجهیزات و قطعات اتوماسیون اداری شروع کرد و در سال 1973 برای اولین بار وارد حوضه تولید تجهیزات پزشکی شد.

 

 

از تولیدات موفق کمپانی امرن (Omron) در حوضه تجهیزات پزشکی

  • دستگاه های فشارسنج دیجیتالی (خرید فشار سنج های دیجیتالی و عقربه ای برند امرن (Omron))
     
  • ترازو های دیجیتالی و تشخیصی (خرید ترازوهای دیجیتالی و عقربه ای برند امرن (Omron))
     
  • تب سنج و دماسنج (ترمومتر) (خرید تب سنچ ها و دماسنج های دیجیتالی برند امرن (Omron))
     
  • دستگاه نبولایزر خانگی (خرید نبولایزر خانگی برند امرن (Omron))
     
  • تنس های خانگی (خرید تنس های خانگی برند امرن (Omron))

 

دست آورد های کمپانی امرن (Omron):

  1. کمپانی امرن (Omron) محصولات خود را به بیش از 120 کشور در کل جهان عرضه داشته و تا سال 2009 توانست با فروش بیش از 100 میلیون دستگاه فشارسنج در صدر فروش این محصول قرار گیرد.
     
  2. یکی دیگر از افتخارات این کمپانی (امرن (Omron)) در حوضه الکترونیک، قرار گرفتن آن جزو 100 نوآور و کمپانی برتر جهان در تامسون رویترز ( شرکتی که رتبه نام تجاری پیشرو شرکت‌های بزرگ را به دست می آورد ) در سال 2013 قرار گیرد.

 

 

 

نمایندگی محصولات کمپانی امرن (Omron) در ایران

شرکت پایکار بنیان طب عضو و زیر مجموعه شرکت پایکار بنیان اقدام به واردات رسمی تجهیزات پزشکی این برند (امرن (Omron)) در کشور ایران کرده است و گارانتی تمامی محصولات آنرا به عهده دارد. محصولات کمپانی امرن (Omron)  به دلیل تحریم های گوناگون از سوی ایالات متحده نمایدگی انحصاری ندارد و بصورت مستقیم وارد نمیشود و از طریق کشور هلند اقدام به واردات این محصول کرده اند. پس تمامی لوازم پزشکی کمپانی امرن (Omron) در ایران سفارش شده کشور هلند میباشند. این شرکت (پایکار بنیان طب) علاوه بر نمایندگی رسمی محصولات کمپانی امرن (Omron) نمایندگی برند ریشتر (riester) و فرامسی (framesi) و بیولاین (bioline) نیز هستند.

 

از جمله تجهیزات پزشکی تخصصی کمپانی امرن (Omron) 

  • مانیتور فشارخون
     
  • مانیتوهای تهاجمی عروقی
     
  • دستگاههای اندازه گیری ترکیب بدن
     
  • و ...

این محصولات تنها اندکی از تولیدات این کمپانی بزرگ هستند.

 

 

برند ریشتر (Riester)

کمپانی بزرگ و قدیمی ریشتر (Riester) در سال 1948 در آلمان تاسیس گردید و در سال 2007 توسط HALMA PLC ( یک گروه جهانی بریتانیایی از شرکت‌های تجهیزات ایمنی است ) خریداری شد و در سطح بین الملل تجارت خود را شروع کرد.

کمپانی ریشتر (Riester) یکی از قدیمی ترین با کیفیت ترین تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در سرتاسر جهان بشمار میرود و امروزه در حال توسعه محصولات دیجیتال با هدف راه حل های نوآورانه و با اتصال دستگاهها و علم خود به هوش مصنوعی (AI) می باشد.

 

 

 

 دست آورد های کمپانی ریشتر (Riester) 

  1. محصولات ریشتر (Riester) بر اساس کیفیت بالا، بالاترین استانداردهای بین المللی از قبیل CE اروپا، PTB آلمان و FDA آمریکا را کسب کرده اند.

  2. ریشتر (Riester) در سال 1997 موفق به کسب گواهینامه ISO 9001 شد و این نقطه عطفی در تاریخ 60 ساله فعالیت ریشتر (Riester) در توسعه و تولید تجهیزات پزشکی بود.

محصولات کمپانی ریشتر (Riester) عبارتند از:

  • فشارسنج های دیجیتالی و عقربه ای (خرید فشار سنج های دیجیتالی و عقربه ای برند ریشتر (Riester))

  • گوشی های پزشکی عمومی و حرفه ای (خرید گوشی های عمومی و حرفه ای برند ریشتر (Riester))

  • پالس اکسیمتر (خرید پالس اکسیمتر برند ریشتر (Riester))

  • ترمومتر های دیجیتالی  (خرید ترمومترهای  دیجیتالی برند ریشتر (Riester))

  • و...

و در بخش تخصصی تجهیزاتی مانند مانیتورینگ علائم حیاتی، دستگاه نوار قلب و... می باشد.

 

نمایندگی محصولات کمپانی ریشتر (Riester) در ایران

شرکت وارد کننده و نمایندگی انحصاری برند ریشتر (Riester) همان شرکت واردکننده برند امرن (Omron) یعنی پایکار بنیان طب میباشد.

 

 

(B.well) برند بی ول

کمپانی بی ول (B.well) در سال 2004 توسط گروهی از پزشکان انگلیسی با هدف تولید تجهیزات پزشکی مقرون بصرفه و با کیفیت، بنیان گذاری شد.

مقر کمپانی بی ول (B.well) در کشور سوئیس، به دلیل مرکزیت آن کشور و دسترسی به پزشکان متخصص و مجرب سوئیسی انتخاب گردید.

کشور سوئیس بعلت طراحی بهتر لوازم پزشکی و افزایش راندمان و کیفیت تولید، مورد توجه کمپانی های تولید کننده تجهیزات پزشکی قرار گرفته است.

 

 

از جمله محصولات کمپانی بی ول (B.well)

  • فشارسنج های دیجیتالی و عقربه ای (خرید فشار سنج های دیجیتالی و عقربه ای برند بی ول (B.well))

  • تب سنج (خرید تب سنج های برند بی ول (B.well))

  • ترازو (خرید ترازو برند بی ول (B.well))

  • نبولایزر (خرید نبولایزر برند بی ول (B.well))

  • واتر جت دندان (خرید واترجت دندان  برند بی ول (B.well))

 

نمایندگی محصولات کمپانی بی ول (B.well) در ایران

در سال 2010 محصولات این کمپانی (بی ول (B.well)) به بیش از 11 کشور اروپایی صادر و بفروش رسید و در سال 2016 نمایندگی انحصاری این برند (بی ول (B.well)) به شرکت رازان طب آپادانا در کشورمان داده شد و تا به امروز توسط همان شرکت در حال عرضه و فروش می باشد.

محصولات بی ول (B.well) در کشورمان همراه با گارانتی تعویض ( به نسبت محصول از 2 تا 7 سال ) و 10 سال خدمات پس از فروش توسط شرکت وارد کننده (رازان طب آپادانا) عرضه می شود و فروشگاه آریا مدیک عاملیت مجاز فروش تمامی محصولات برند  بی ول (B.well) بصورت رسمی می باشد.

 

کمپانی بی ول (B.well) محصولات خود را در سه بخش به تولید می رساند

محصولات بخش PRO

محصولات بخش MED

محصولات بخش TECHNO

که در مقاله برند بی ول تمامی این موارد را می توانید مطالعه نمایید.

 

 

 

برند امسیگ (Emsig)

کمپانی امسیگ (Emsig) در بخش محصولات تشخیصی، درمانی، پیشگیرانه و مراقبت خانگی در صنعت لوازم پزشکی شروع بکار کرده است و تا به امروز جزو برترین کمپانی ها در صنعت تجهیزات پزشکی در جهان بشمار می رود. مقر اصلی این کمپانی (امسیگ (Emsig)) در شهر هامبورگ کشور آلمان می باشد و تولیدات خود را در کشور چین با نظارت کیفی و حساسیت بالا انجام می دهد. کمپانی امسیگ (Emsig) همیشه در تلاش بوده تا با در اختیار گیری افراد مجرب و دانش روز به جدیدترین و پر بازده ترین اختراعات در زمینه تجهیزات پزشکی دست یابد و تا به امروز نیز در این زمینه موفق بوده است.

 

از جمله لوازم پزشکی تولید شده توسط کمپانی امسیگ (Emsig)

  • فشارسنج های دیجیتالی و فشارسنج های عقربه ای (خرید فشار سنج های دیجیتالی و عقربه ای برند امسیگ (Emsig))

  • ترمومتر یا دماسنج های دیجیتالی تماسی و غیر تماسی (خرید ترمومتر یا دماسنج های دیجیتالی تماسی و غیر تماسی برند امسیگ (Emsig))

  • بالشت های طبی و ارتوپدی (خرید بالشت های طبی و ارتوپدی برند امسیگ (Emsig))
     
  • دستگاه های بخور سرد التراسونیک و بخور گرم و بخور سرد وگرم (خرید انواع دستگاه بخور برند امسیگ (Emsig))
     
  • ترازوی های دیجیتالی و عقربه ای (خرید انواع ترازو برند امسیگ (Emsig))
     
  • دستگاههای نبولایزر (خرید انواع دستگاههای نبولایزر برند امسیگ (Emsig))
     
  • تشک مواج ضد زخم بستر (خرید انواع تشک مواج برند امسیگ (Emsig))
     
  • و... 

یکی از مزیت های کمپانی امسیگ (Emsig) داشتن سبد کالایی بسیار متنوع در زمینه تجهیزات پزشکی می باشد و نیاز یک خانواده را در این زمینه کاملاً برطرف می نماید.

 

نمایندگی محصولات برند امسیگ (Emsig) در ایران

شرکت رهروان ایساتیس گستر نمایندگی رسمی و انحصاری برند امسیگ (Emsig) در کشور ایران می باشد و تمامی خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش این برند (امسیگ (Emsig)) را بر عهده دارد. شرکت رهروان ایساتیس گستر فعالیت خود را در سال 1378 آغاز نموده و در سال 1386 بصورت رسمی اقدام به واردات این برند (امسیگ (Emsig)) نموده است.

 

 

برند رزمکس (Rossmax) و برند آکومد (Accumed) 

کمپانی بزرگ رزمکس (Rossmax) در سال 1988 تاسیس و مقرهای این کمپانی (رزمکس (Rossmax)) در کشور های : سوئیس، آمریکا، ژاپن، تایوان، هند و چین قرار دارد.

کمپانی رزمکس (Rossmax) جزو شرکت های مادر و پایه در تولید قطعات تجهیزات پزشکی می باشد و اغلب برند های معتبر دنیا از قطعات این برند بدلیل کیفیت بالا استفاده می نمایند.

محصولات تولیدی خود کمپانی رزمکس (Rossmax) به بیش از 90 کشور در سرتاسر دنیا صادر شده و جزو پیشگامان این صنعت می باشد.

 

 

ازجمله دست آورد های کمپانی رزمکس (Rossmax)

  1. در سال 1992 اولین شرکتی شد که موفق به تولید فشارسنج دیجیتالی مچی 2 کاربره در خارج از کشور ژاپن شد.
     
  2. در سال 1994 موفق به کسب تاییدیه FDA آمریکا شد و دومین عرضه کننده فشارسنج مچی در امریکا لقب گرفت.
     
  3. در سال 1996 موفق به کسب تاییدیه CE اروپا و دریافت گواهی MDD شد.
     
  4. در سال 2005 همانند برند میکرولایف، در همین سال موفق به تولید سنسور IHB همان تشخیص آریتمی قلبی در دستگاه فشار سنج خون شدند و همچنین قادر به تولید سنسور کالیبراسیون CAL PRO جهت دقت بالای دستگاههای خود شدند.
     
  5. و دستاورد های بسیار زیادی از جمله دریافت اعتبار بالینی از BHS و ESH با دریافت بالاترین درجه ممکن AA، اختراع حالت میانگین در فشارسنج خون و ده ها دستاورد دیگر همگی تاییدی بر کیفیت و نوآوری این کمپانی بزرگ می باشد.

 

نمایندگی محصولات برند رزمکس (Rossmax) در ایران

نمایندگی رسمی کمپانی رزمکس (Rossmax) نیز به شرکت راهیان طب صبا در ایران واگذاری شده است که خدمات فروش، گارانتی را نیز برعهده دارد،

شرکت راهیان طب صبا کار خودرا از سال 1391 آغاز نموده است و نمایندگی انحصاری و رسمی برند رزمکس (Rossmax) و آکومد (Accumed) سوئیس در کشور می باشد.

 

از جمله تجهیزات پرشکی تولید شده برند رزمکس :

  • فشارسنج های دیجیتالی و عقربه ای
     
  • ترمومتر

 

برند آکومد (Accumed)

همانطور که اشاره شد برند رزمکس (Rossmax) جزو تولیدکنندگان مادر قطعات تجهیزات پزشکی می باشد و آکومد (Accumed) یکی از زیر مجموعه های برند رزمکس (Rossmax) می باشد که در محصولات خود از قطعات برند رزمکس (Rossmax) استفاده می نماید و محصولات آکومد (Accumed) همانند محصولات رزمکس (Rossmax) می باشد اعم از انواع فشارسنج دیجیتالی و عقربه ای، انواع تب سنج ها، پالس اکسیمتر و...

نمایندگی انحصاری برند آکومد (Accumed) نیز همان شرکت راهیان طب صبا می باشد.

 

 

 

 

برند بیورر (Beurer) 

درسال 1910 کته و یوگن بیورر در شهر الم آلمان در شرایط بد اقتصادی خود زندگی میکردند، بعلت فشار مالی و اقتصادی بر روی این 2 زوج در نهایت تصمیم به یک ایده پردازی و نوآوری در جهت جایگزینی وسیله ای بجای بطری آبگرم که در آن زمان جهت درمان و کارهای روزمره استفاده میشد بودند. سپس نتیجه این ایده پردازی اختراع پد حرارتی و گرمایشی، اولین تولید کمپانی بیورر (Beurer)، تشک برقی  بود که در سال 1919 بصورت رسمی کارگاه خود را با کمک یک عدد چرخ خیاطی در اتاق خواب منزلشان شروع کردند.

 

 

در سال 1924 بدلیل تورم شدید در آلمان کسب و کار این زوج در آستانه ورشکستگی و نابودی بود که سپس ناچار به تبلیغات و برند سازی شدند، آنها اولین لگوی خود را با یک اقدام غیر معقول ( سر گربه ) قرار دادند و تبلیعات خود را در قالب پرخاشگری و طنز ارائه دادند و شعار این زوج این متن بود: سر گربه گرما و راحتی را به رخت خواب سرد می آورد، این کارها در آن زمان سر و صدای زیادی بپا کرد و در نتیجه فروش این زوج نسبتاً افزایش پیدا کرد و تا حدود 70 سال لگوی این شرکت همان سر گربه ماند.

سپس پس از شروع جنگ در سال 1944 در کشور آلمان شهر الم بدلیل موقعیت حساس خود مورد حمله و بمباران قرار گرفت و در سال 1945 تمامی ابزار، مواد اولیه و دستگاههای برند بیورر (Beurer) نابود شده و تقریبا مانند تمامی شرکت های متوسط آلمانی کسب و کار خود را از دست دادند. در ابتدا به نظر می رسید راه اندازی مجدد این کسب و کار و شرکت تقریباً غیر ممکن می باشد ولی روحیه کارآفرینی آلمانی ها شکست ناپذیر بود بنابراین پس از اتمام جنگ کمپانی بیورر (Beurer) توانست تولید اولیه خود را البته بصورت محدود آغاز کند.

در سال 1952 اولین پتو برقی توسط کمپانی بیورر (Beurer) تولید شد و سپس در سال 1954 کارخانه جدید خود را در Söflinger Strasse 218 افتتاح کردند، و پس از گذشت چند سال کارخانه ها و شعبه های دیگری نیز افتتاح کردند تا در سال 1972 حدود پرسنل این برند (بیورر (Beurer)) به 1000 نفر رسید.

در نهایت درسال 1972 کته بیورر و در سال 1974 یوگن بیورر در گذشتند و برنهارد بیورر مدیر انحصاری این شرکت انتخاب شد.

در سال 1987 برای اولین بار سیستم خاموشی خودکار برای تشک و پتو برقی ها اختراع شد. و در آن زمان بیورر (Beurer) حدود 75 درصد بازار تشک برقی را انحصاراً اذعان خود کرده بود.

در همین سال 1987 با اینکه بیورر (Beurer) محصولات خود را در بهترین کیفیت ارائه میداد و از لحاظ گسترش کارخانه و افزایش تولید در درجه بالایی بود ولی تقاضا برای محصولات این شرکت بسیار پایین آمده بود و سپس تصمیم به تولید لوازم دیگری کردند، این لوازم ها عبارت اند از فشارسنج، لامپ مادون قرمز و ماساژورها بود و در نتیجه به فروش خوب رسید.

تقریبا پس از گذشت 70 سال لگوی این برند از سرگربه به لگوی امروزی تغییر کرد.

سپس در سال 2011 برند بیورر (Beurer) شروع به تولید تجهیزات زیبایی نیز کرد و حدود 25 قلم تجهیزات زیبایی تولید کرد.

 

ازجمله دست آورد های کمپانی بیورر (Beurer)

  1. در سال 2013 بعلت قدیمی بودن این برند (بیورر (Beurer)) موفق به کسب نشان برترین برند قرن از سوی کارشناسان رسانه ای و اقتصادی شد.
     
  2. سپس در سال 2014 Beurer connect اختراع شد و در برخی محصولات مراقبت از سلامت خانواده جهت انتقال داده ها به تلفن همراه قرار داده شد.
     
  3. تاسیس شرکت های تابعه دیگر در کشور های سوئیس، هند و لهستان در سال 2019
     
  4. کسب دوباره نشان برند قرن در سال 2015 توسط ناشر مشهور دکتر Florian Langenscheidt به برند بیورر (Beurer)
     
  5. در سال 2017 جزو 100 شرکت برتر درآمد از بین 3500 شرکت برتر( در رتبه 34 ) انتخاب شده توسط گروه استراتژی مونیخ قرار داده شد.

 

از جمله محصولات برند بیورر (Beurer) :

  • فشارسنج دیجیتالی و فشارسنج عقربه ای (خرید فشار سنج های دیجیتالی و عقربه ای برند بیورر (Beurer))
     
  • ماساژور برقی (خرید ماساژور برقی برند بیورر (Beurer))
     
  • پتو و تشک برقی (خرید پتو و تشک برقی برند بیورر (Beurer))
     
  • ترازوی دیجیتالی و عقربه ای (خرید ترازوی دیجیتالی و عقربه ای برند بیورر (Beurer))
     
  • نبولایزر (خرید نبولایزر برند بیورر (Beurer))
     
  • دستگاه بخور سرد و گرم (خرید دستگاه بخور سرد و گرم برند بیورر (Beurer))
     
  • و درلاین زیبایی اتو مو، لیزر خانگی، جکوزی پا و... 

 

نمایندگی محصولات برند بیورر (Beurer) در ایران

نمایندگی انحصاری و رسمی برند بیورر (Beurer) در ایران به شرکت آرمین درمان واگذار شده است و تمامی خدمات محصولات این برند (بیورر (Beurer)) مربوط این شرکت می باشد.

این شرکت (آرمین درمان) فعالیت خود را در سال 1373 در تهران آغاز نموده است و بجز برند بیورر (Beurer) نمایندگی انحصاری برند محصولات بریمد (Bremed) نیز می باشد.

 

 

 

  • فهرست مطالب
    بیشتر بخوانید
    دیدگاه ها

    برای نظر دادن لطفا وارد شوید.

    به سبد خرید اضافه شد
    به علاقمندی ها اضافه شد
    0

    محصول در سبد خرید دارید

    مشاهده سبد خرید